Returer & byten
Vill du göra en retur?
Som konsument har du en 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Detta gäller såväl fullpris varor som föremål på rea.
Hur gör man en retur?
Danmark: För att göra det enkelt för dig bifogar vi en returetikett med i alla danska beställningar. Sätt på etikettenn bifogad och lämna över paketet på din närmaste PakkeShop. DKK 69 Din kommer automatiskt att dras av din retur, när vi återbetalar ditt köp.
Om din retur gäller ett klagomål, kontakta vår kundtjänst via hello@rabenssaloner.com för instruktioner.
Alla andra länder: Du är ansvarig för att betala för returen. Returkostnader återbetalas ej. Vi rekommenderar att du sparar ditt kvitto som bevis på att du skickat paketet. Kom ihåg: Använd inte en paketbutik/avhämtningslösning - vi kan inte ta emot det på detta sätt. För information om fri frakt och fraktkostnader klicka här.
Skicka returpaketet till:
System Transport
Att: Rabens Saloner
Kumlehusvej 1
4000 Roskilde
Danmark
Vi hänvisar även till den specifika återbetalningssidan.
Av vilka skäl godkänns inte din retur?
Du returnerar varorna för sent i förhållande till våra villkor.
Återbetalning
När vi har tagit emot ditt returnerade paket behandlar vi det så snabbt som möjligt. När vi har behandlat returen kommer du att meddelas via e-post. Beloppet för de returnerade varorna kommer att återbetalas till ditt konto med den ursprungliga betalningsmetoden.
Tänk därför på att det kan ta 2–30 dagar innan beloppet visas på ditt konto, beroende på din kortleverantör.
Försenade eller saknade återbetalningar? Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkort företag, det kan ta lite tid innan din återbetalning är officiell. Därefter måste du kontakta din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss via hello@rabenssaloner.com
Byte mot något annat?
Tyvärr kan vi inte erbjuda byten. Lyckligtvis finns det en enkel lösning: om du vill ha en annan storlek eller färg, eller kanske en helt annan vara, returnerar du bara dina varor enligt ovan och gör sedan en ny beställning.
Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp utan att ange någon anledning inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut efter 14 dagar från det datum då du eller en annan tredje part, annan än transportören, får fysisk tillgång till de av dig angivna varorna.
Vid ett köp som avser flera varor som beställs i en beställning och levereras separat (dvs separata leveranser), löper ångerfristen ut 14 dagar efter det datum då du som mottagare, eller en annan tredje part, annan än transportören som du utsett, har fysisk tillgång till den senaste leveransen.
Ångerfristen är uppfylld om du skickar din retur innan ångerfristen har gått ut.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar ditt köp eller delar av ditt köp.
Om du vägrar att ta emot din beställning eller inte hämtar den i PakkeShop, observera att du fortfarande kommer att dras av 39 DKK i returhanteringsavgift när vi återbetalar beställningen.
Retur
Du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Alla danska beställningar inkluderar en betald returetikett. Om du inte använder denna betalda returetikett, måste du själv betala för att paketet ska returneras. Du har under alla omständigheter ansvar, om skada uppstår under transporten.
Om din retur avser reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst via hello@rabenssaloner.com för instruktioner.
Effekter av ångerrätten
Om du ångrar ditt köp återbetalar vi dig betalningen på den beställning det avser. Om varan är skadad, drar vi av det belopp som du har ansvar för. Detta görs när det inte finns några onödiga förseningar och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag vi informerades om ditt beslut att säga upp detta kontrakt. Vi kommer att utföra återbetalningen med samma betalningsmedel som du använde för den första transaktionen. Vi kan vänta med återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, eller tills du kan bevisa att du har skickat tillbaka varan. Vi rekommenderar att du sparar ditt kvitto som bevis på att du skickat paketet.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar ditt köp eller delar av ditt köp.
Varans skick när du returnerar den
Skulle varan tappa sitt värde med anledning att du har använt den på ett annat sätt än vad som är nödvändigt för att definiera varans karaktär, egenskaper och funktionssätt, kan du endast få tillbaka en del av betalningsbeloppet. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Reklamationsrätt
Om dina mottagna varor är defekta, en del av beställningen saknas, eller om vi har levererat fel varor, vänligen kontakta vår kundtjänst via hello@rabenssaloner.com.
Du bör avvisa varorna om du upptäcker bristande överensstämmelse eller felaktiga varor vid leveranstillfället.
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor. Du har rätt att klaga i 24 månader. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.
Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i original förpackningen. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakten, så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.
Reklamationsvaror skickas till:
Rabens Saloner
Att. Webbshop
Rentemestervej 62, baghuset
2400 København NV
Danmark
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen. Vi hämtar inte paket från PakkeShops.
Inkludera en detaljerad beskrivning av problemet när du returnerar varan.